onsdag 18 februari 2015

Snart el avklarat på utdelningstermometern

Efter en väldigt hektisk tid på jobbet kombinerat med sjukdom så har det blivit alldeles för lite bloggande tyvärr. Jag har  gjort ett antal inköp i företag som jag tycker ser bra ut och där jag inte tycker att fallhöjden är allt för hög.

Det finns fortfarande en mindre del likvider kvar att köpa in mig för men nu börjar portföljen utvecklas. När jag har tid skall jag försöka skriva lite mer om mina tankar och varför jag köpt de aktier jag köpt. Målet just nu är fortsatt diversifiering med ett önskemål om att ha mellan 15-20 aktier totalt.

Aktie eller fond Andel
KPA Etisk Blandfond 2 17%
Johnson & Johnson 11%
Betsson B 10%
NCC B 8%
Castellum 7%
H&M 7%
B&B Tools 7%
TeliaSonera 7%
Intrum Justitia 7%
Swedbank A 6%
Investor B 3%
Industrivärden C 3%
Likvider 7%

Utdelningstermometern tickar på uppåt och med 6,7 % av mina fasta utgifter täckta har jag nästan kommit över elkostnaderna!


2 kommentarer:

  1. Det tar sig!:) vad har du för total yoc på portföljen nu efter alla inköp?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man räknar aktierna och inte fondsparandet så blir det en yoc på totalt 3,8. Skulle gärna ligga lite högre men priserna på aktier just nu gör det svårt. Får ta och snitta ner mig i priserna när de faller lite!

      Radera